Obóz w Lubikowie

Obóz Harcerski- ZHR 8 GDH „Tropiciele lasu”
 Rytmy lasu
Wakacje to czas najpiękniejszych harcerskich przygód. W tym roku spędziliśmy go na obozie harcerskim w Lubikowie. Pojechaliśmy tam z naszą drużynową: druhną Dorotą Trześniowską oraz z p. Wiesławą Erwardt. W obozie wzięły udział wszystkie trzy zastępy: „Sowy”, „Wilki” i „Lisy”. Pierwszego dnia rozstawialiśmy 10-osobowe namioty i budowaliśmy z drewna półki na ubrania i plecaki. Musieliśmy sporo się napracować, żeby nasz obóz był naprawdę harcerski. Przy okazji niektórzy zdobywali sprawność „Sobieradka obozowego”. Dzięki temu, że obóz był położony nad pięknym jeziorem pływaliśmy kajakami i zdobywaliśmy sprawność „Moczystopy”. Zwiedzaliśmy Sanktuarium w Rokitnie, bunkry w Międzyrzeckim Rejonie Umocnień i Zamek w Międzyrzeczu, gdzie wzięliśmy udział w Turnieju gier plebejskichJ
 Tematem tegorocznego obozu były „Rytmy lasu”. Poznawaliśmy tajemnice życia lasu, organizowaliśmy biegi harcerskie i wszystkim udało się zdobyć sprawność drużyny: „Przyjaciel lasu”. Życie obozowe to również służba- pełniliśmy więc służbę wartowniczą (całą dobę), kuchenną (obiadek wyszedł nam pysznie) i porządkową (obóz „lśnił”). Nocą na ognisku pożegnalnym niektórym kręciła się łza w oku kiedy śpiewaliśmy słowa piosenki: „My tu jeszcze powrócimy, nie za rok i nie za dwa, więc dlaczego płacze rzeka, a więc po co szumi las…”